در این صفحه پاسخ، پرسشهایی که توسط اکثر کاربران مطرح شده است را مشاهده خواهید کرد.
اگر پاسخ خود را نیافتید میتوانید سوال خود را در این بخش مطرح نمایید.

پرسشها درباره آسانا 1:
  • آیا این برنامه رایگان است؟ بله
  • آیا محدودیت زمانی و یا تعداد ثبت سند دارد؟ خیر. هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد
  • شخصی سازی برای این برنامه انجام میدهید؟ خیر
  • آیا نوار تبلیغات پایین برنامه قابل حذف است؟ خیر،  از نسخه 1.3.0.0 این قابلیت و حمایت مالی حذف شد.
  • آیا امکان انتقال اطلاعات به آسانا 2 می‌باشد؟ بله
  • آیا امکان انتقال اطلاعات به برنامه حسابداری داریک می‌باشد؟ خیر
  • آیا میتوان همانند آسانا 2 تنظیمات چاپ را به دلخواه تغییر داد؟ خیر
  • برای نصب و اجرای برنامه نیاز به فعال سازی برنامه می‌باشد؟ خیر
  • امکان نصب این برنامه بر روی ویندوز XP می‌باشد؟ بله. اما نصب SP3 ونیدوز XP الزامی می‌باشد.
  • چطور میتوانم از اطلاعات، فایل پشتیبان تهیه کنم؟ در صورتی که به نسخه 1.3.0.1 بروزرسانی کنید میتوانید از بخش تنظیمات فایل پشتیبان تهیه نمایید. اگر از نسخه پایین‌تر استفاده میکنید باید از پوشه Database در محل نصب برنامه کپی تهیه نمایید.
  • علت بهم ریختگی عبارات در چاپ روی کاغذ چیست؟ این مشکل معمولا در برخی از مدلهای چاپگر HP به وجود می‌آید که با نصب آخرین نسخه از درایور چاپگر مورد نظر این مشکل برطرف خواهد شد.

پرسشها درباره آسانا 2:

  • آیا این برنامه رایگان است؟ خیر
  • محدودیت نسخه آزمایشی چیست؟ حداکثر میتوانید 5 فاکتور و 3 کالا معرفی نمایید و همچنین قادر به تهیه فایل پشتیبان نمی‌باشید.
  • آیا بعد از فعال سازی، مجدد باید بعد از یک دوره زمانی برنامه را فعال کرد؟ خیر، بعد از فعال سازی هیچگاه اعتبار استفاده از برنامه از کار نخواهد افتاد(مگر در صورت تغییر سخت افزار سیستم). و هیچ گونه محدودیت زمانی و ثبت سند اعمال نخواهد شد.
  • آیا برای حذف عبارت www.dariksoft.com از کنار برگه چاپ شده هزینه جداگانه باید پرداخت شود؟ بله. برای اطلاعات بیشتر به فهرست افزونه‌ها مراجعه نمایید.
  • آیا امکان ورود اطلاعات از آسانا 1 می‌باشد؟ بله
  • آیا امکان انتقال اطلاعات به برنامه حسابداری داریک می‌باشد؟ خیر
  • آیا امکان چاپ با چاپگر حرارتی(فیش پرینت) می‌باشد؟ بله. هیچ گونه محدودیتی در چاپ پیشرفته داریک نمی‌باشد.
  • آیا بروزرسانیها رایگان می‌باشند؟ بله
  • شخصی سازی برای این برنامه انجام می‌دهید؟ خیر. پیشنهادهای کاربران در بروزرسانیها برای تمامی کاربران ارائه خواهد شد.
  • وقتی مرحله 1 فعال سازی را از داخل نرم افزار میزنم پیغام class not registered میدهد؟ علت مشاهده خطای class not registered عدم شناسایی مرورگر پیشفرض سیستم شما توسط ویندوز می‌باشد. راه دیگر فعال سازی استفاده از بخش خدمات سایت داریک سافت می‌باشد.با انتخاب گزینه "فعال سازی آنلاین نرم افزار آسانا 2" می‌توانید مراحل فعال سازی را انجام دهید.
  • علت عدم امکان چاپ و اعلام پیغام عدم ساپورت فونت arial regular چیست؟ علت نقص فونت نصب شده arial بر روی سیستم می‌باشد. فونت arial را از اینجا دریافت و نصب نمایید.
  • آیا در چاپ امکان تغییر عنوان ستونها و جابجایی آنها می‌باشد؟ در هنگام چاپ به تنظیمات چاپ سپس سربرگ ستون بندی مراجعه کنید و هر ستون را میتوانید شخصی سازی نمایید. برای اطلاعات بیشتر این مطلب را مطالعه نمایید.
  • چگونه میتوانم مقادیر اعشار را چاپ نمایم؟ در قسمت تنظیمات چاپ، سربرگ "ستون بندی"، برای هر ستون عددی میتوانید تعداد ارقام اعشار را مشخص نمایید. در صورتی که نمیخواهید مقادیر صفر بعد از اعشار چاپ شود در سربرگ "صفحه بندی" میتوانید تنظیمات مربوطه را اعمال نمایید.
  • کلمه عبور را فراموش کرده‌ام، چطور کلمه عبور را ریست کنم؟ پس از سه بار ورود اشتباه کلمه عبور امکان ریست کلمه عبور و ارسال آن به آدرس ایمیل ثبت شده در فایل لایسنس فعال میگردد.
  • آیا میتوان به صورت شبکه(Client-Server) از برنامه استفاده کرد؟ در حال حاظر برنامه به صورت Client-Server ارائه نمی‌شود. این قابلیت در برنامه موجود است اما فعلا سیستم لایسنس این قابلیت را ندارد.
  • چگونه درصد در ستون تخفیف، صدور فاکتور و اضافات و کسورات را میتوان اعمال نمود؟ به عنوان مثال در ستون تخفیف با نوشتن %2 و سپس فشردن دکمه Enter میتوانید این میزان تخفیف را اعمال نمایید. برنامه به صورت خودکار دو درصد را محاسبه کرده و مقدار معادل آن را نمایش میدهد.
  • چگونه میتوان اطلاعات طرف حسابها را ثبت و بازیابی نمود؟ جهت ثبت و بازیابی اطلاعات و استفاده در صدور فاکتور جدید باید افزونه "اشخاص" را تهیه نمایید.
  • چگونه افزونه های خریداری شده را فعال کنم؟ برای فعال سازی افزونه های خریداری شده به بخش "درباره برنامه" مراجعه کنید سپس بر روی دکمه "بروزرسانی لایسنس" کلیک نمایید و در صفحه ظاهر شده بر روی دکمه "بارگذاری فایل فعال سازی" کلیک نمایید و یکی از روشهای "آنلاین" یا "آفلاین" را انتخاب نمایید.